onsdag, januari 19, 2011

Stackars Saga

Måste ju bara dela med mig av en hysteriskt imbecill insändare jag såg i Metro igår.

Varför betala tv-licens?

Varför ska man betala tv-licens bara för att man har en tv när vem som helst med dator kan se hela utbudet gratis på SVT Play?

/Saga ------

Ja, herregud ... Lilla Saga (nej, inte nedlåtande, jag förutsätter att Saga är högst sex år gammal, för lite logik införs väl i skallen när man börjar skolan?), hur tror du att det ska finnas något att se på SVT Play om ingen betalar pengar som ska finansiera rättighetsinköp och löner till folk som producera TV-program?
Man blir ju mörkrrädd.
Världen är full av så många korkade människor.

***
Karin, du har inte hört av dig, vad är det som händer?

***
En iphone4 ligger nu ouppackad här. Det var väl dags men ... Jag lider av ett inte så litet mått teknikfobi. Och all teknik verkar lida av Jarelindfobi, så det är en ömsesidig avsky vi när, maskinerna och jag.

***
Betis-Barca ikväll. Båda lagen gör mål? 1,62 på det, känns lite semitrist men det ska ju bara funka. Kan man tycka.

1 kommentar:

YEY! sa...

ÄNTLIGEN är du tillbaka igen :O
Tog bara ett tag å se de xD

AS nice!!!