måndag, januari 10, 2011

"Jag hatar måndagar"

När vi ändå är mitt i en musikdebatt lånar jag rubriken (nåja, nästan, men vad gör väl en dag hit eller dit om hundra år?) från landets möjligen största konstnär genom tiderna. (August konkurrerar såklart.)

Hur som helst.
Måndagar är så jävla meningslösa.
Jag är i regel tämligen sysslolös denna veckodag och efter att i regel ha kommit i säng sent efter söndagsjobb är jag mest bara slö hela långa dagen.
Jag behöver något att liksom bygga resten av dagen kring, en fast (tid)punkt.
Idag ska Ravanelli få nya vinterdäck, men ingen tid är inbokad. Istället väntar jag bara på ett telefonsamtal som ska komma när däckleveransen har kommit, därefter ska jag bege mig till min däckkille. Så där spricker planeringsmöjligheten.
Borde träna, borde gå och fixa nytt pass, borde/kunde göra ett par saker till, men ingenting som jag inte lika gärna kan göra imorgon ...

***
Albin Ekdal.
Jag gillar honom, utan att riktigt kunna sätta fingret på varför.
Kul att han fick göra mål igår och lustigt att det var EXAKT på dagen ett år efter hans förra Serie A-mål.
I förra numret av Offside avslöjar han att han bytt till sig Del Pieros tröja och gett till sin bror. Fick mig att fundera på hur svårt det kan vara att komma undan med inbrott ...

***
Solen skiner från en blå himmel och det känns som en annan planet än den jag vistats på de senaste månaderna.
Mindre än en månad tills de allsvenska lagen börjar träningsmatcha.

För övrigt; Elfsborg (1,75) och Syrianska (2,30) är en redan spelad dubbel i premiäromgången.

***
I höstas drog jag igång vad jag först trodde skulle bli ett månadsprojekt, men sedan definierade om som ett höstprojekt. Får väl bli ett säsongsprojekt nu då ... Att lyssna igenom mina skivor, i alfabetisk ordning. Det var några månader sedan och jag är fortfarande bara på bokstaven C i hyllan. (Vi närmar oss D alltså, och mina två Doors-skivor, de har jag inte spelat på många år, haha.)
Kommer ta sin lilla tid, detta. Men å andra sidan var jag ute på vift en del på förra sidan nyår, nu lär jag bli hemmavid rätt mycket tills Superettan drar igång och Europa League skjuter fart igen.

***
Aah ... vad gör man?
Skitdag.

Inga kommentarer: