söndag, januari 09, 2011

"Äckliga Jarelind"

Jag kan faktiskt inte sluta skratta åt den här kommentaren på mitt sista inlägg på min nu på-is-lagda blogg på fotbollskanalen.se:

äckliga jarelind, inte konstigt att han tar ut sin ilska på nån känd person. Hur kan du tycka att han är en tönt, för att han var poet? Du är en riktig borgare som endast vill ha allting i sin ordning utan kultur och fantasi. Du är emot musik och skulle ha passat in hos den super fundamentalistiska högern i USA under jim morrisons tid som gjorde att de blev arristerade för saker de inte hade gjort.

Inlägget handlade om att jag skulle sluta blogga och som avskedsmelodi valde jag The Doors "The End" och passade på att nämna att jag inte har några särskilt höga tankar om sångaren Jim Morrison.
D et tog hus i helvete.
Tydligen finns det många där ute som är beredda att gå i försvar för den tönten.
Jag trodde att man växte ifrån The Doors när man var 13, ungefär ett år efter att man hörde och förkastade Ramones som ett gäng lallande fånar.

Hahahahahaha, nu råkade jag läsa kommentaren igen. Hahahahaa...
Ja, jag har ju alltid gillat USA och särskilt den superfundamentalistiska högern som "arristerade" folk ... or not.
Det där med fantasi och framför allt kultur är verkligen inte min grej heller.
Haha.
Visste ni att jag faktiskt "vunnit" dikttävlingar och erhållit stipendium för "kulturell gärning" (juryns formulering)?
(Fan, den där Ranelid kanske inte är så dum ändå, haha.)
Nåväl.
Det är verkligen tragiskt att det finns människor som anser att tex The Doors var fantasi. (Nej, det man tror sig se i påtänt tillstånd räknas inte som fantasi, tröttmössa.) Eller särskilt mycket kultur, för den delen.
Nåja.
Har garvat i flera dagar nu, så fort jag tänker på det där.
Var bara tvungen att dela med mig.

Nu sovdags.
Samp-Roma imorgon.
Totti står på 249 mål i den vinröda tröjan. Kommer nr 250 imorgon?
Jag vet att Kamrat Birro tittar och hoppas på det iaf.

2 kommentarer:

Herr. Oin sa...

"Det är verkligen tragiskt att det finns människor som anser att tex The Doors var fantasi. (Nej, det man tror sig se i påtänt tillstånd räknas inte som fantasi, tröttmössa.) Eller särskilt mycket kultur, för den delen."

Må så vara, men det kan inte komma som en chock för dig att stor, STOR del av vår "kultur" (hur man nu objektivt ser på det ordet) är skapad av "påtända människor i nattmössor".

Tänker inte gå in i någon diskussion hurvida the doors/jim morrison är bra eller dåligt, eftersom allt sådant är subjektivt och blir således bara en diskussion med en-vägs kommunikation. Eftersom du uppenbarligen inte kommer på något sätt som helst ändra din uppfattning så är det ju lönlöst :)


Nästan all bra musik kommer från folk som brukat droger. Konstigt nog. observera ingen sarkasmen här. det är tamejfan (på riktigt) konstigt.

Jarelind sa...

Absolut inte, och jag går inte in i någon polemik eller tramsig moraldebatt mot det, jag gillar väldigt mycket musik skapad av många som sällan är/var nyktra. Dock anser jag inte att fantasi ska förväxlas med droghallucinationer, för att överdriva semantiken en smula.