fredag, januari 21, 2011

Fredag - nu även som veckodag

Bokstaven D har inletts och alldeles nyss snurrade Das Capital färdigt i CD-spelaren. Dave Matthews Band just nu.

***
Bildt och Billström, alltså. Bill och Bull(ström) ... Någon som är direkt förvånad?
Inte det?
Jag levde ju ändå i någon slags naiv föreställning om att Calle var Måns i sammanhanget ...

***
Inget magplask för "Fotbollsängeln" på slutet och jag kan bara säga så här: läs den.
Ni som bara gillar fotboll kommer nog tycka den är lite seg emellanåt.
Ni som bara gillar litteratur kom tycker den är väldigt välskriven, men ändå inte fatta så mycket i vissa partier.
Ni som gillar både litteratur och fotboll kommer att älska den.

Påbörjat Kiedis "Scar Tissue". Jag är ingen RHCP-fantast (jag hatar ju musik, hahaha), men har skivorna av någon anledning. Gillade ju "Blood, sugar, sex, magic" och sedan bara fortsatte jag, antar jag ... Hur som helst; lovande start här också.
Förra året läste jag många band/artist-böcker, men den här blev över på något sätt. Mansons "Long road out of hell" och Mötley Crües är ju i en klass för sig, medan Nikki Sixxs, Lemmys och några till mest var haka-på-trenden-för-att-tjäna-lite-extra-framtvingade. Men den här håller, åtminstone hittills, en hyfsad semantisk nivå och jag har redan blivit lite skeptiskt förundrad till Kiedis brådmogna Chinaski-livsstil i yngre tonåren ... Men det är klart, hade man en knarklangarfarsa på 70-talet så hade man ...

***
Vakna, äta frukost, träna, äta lunch, lusläsa nya Offside, äta middag, gå ut på stan med gamla vapendragare ... en rätt skön (coh inte alltför onormal) fredag.

Inga kommentarer: