fredag, januari 14, 2011

Otis

För andra gången på tre dagar i gymmet har jag nu hört Otis Reddings formidabla "(Sittin' on the) Dock of the bay", vilket kanske inte är den ultimata träningsmusiken, men trots allt en av världshistoriens skönaste låtar.

Såg Al Green i Gröna Tältet på Roskilde för några år sedan och han avslutade extranumret med just den låten. ("I'm gonna wrap it up with a song by a good friend" och sedan introt som drar igång och jag ryser till och med nu när jag tänker tillbaka på det ... Fast, hahaha, jag hatar ju musik kom jag på, hahaha, den där imbecilla kommentaren har jag inte kunnat släppa än, hahaha, tack för det skrattet, du stackars sate som i ditt blinda försvar av tönten Morrison förlängt mitt liv.)

Hur som helst; jag är glad att jag hittat tillbaka till gymmet, med eller utan Redding i högtalarna.

"... I can't do what ten people tell me to do,
so I guess I'll remind the same ..."

***
Handbollsspelet satt ju som ett underarmsskott i krysset igår ... eller nåja, det var på håret, men det satt och pengar in är alltid pengar in.

Apropå tips och spel planerar jag att lägga in lite stats och fakta inför helgens matcher i de stora ligorna här senare idag.

Först stundar en lunch och ett par möten under eftermiddagen.

***
En bra match kan sitta kvar i en. Hade svårt att somna igår, helt uppe i varv efter cupderbyt i Madrid.
Och det första som hände när jag gick utanför dörren i morse var att jag hamnade mitt i en tridente unga män som diskuterade matchens mest avgörande sekvenser. Folk har känslor och åsikter och även om förvånansvärt många (fast ändå relativt få) har jävligt skumma åsikter så är det ändå en ynnest att arbeta med något som andra än en själv bryr sig om, hur kvasirelevant det än må vara.

Nästa ykesmässiga anhalt: Napoli-Fiorentina imorgon. Ser jag fram emot.

***
Idag spelas f.ö. Troja med Moneyline till 2,19 hemma mot Almtuna.
Uppsala-laget väldigt formstarkt och på pappret det bättre laget, men Troja har också vaknat till på sistone och nu när man utvilade på hemmaplan en fredag tar emot ett Almtuna som spelade så sent som igår och med 50 mil bussresa i benen så tycker jag allt över 2 på det är riktigt spelvärt.

1 kommentar:

M sa...

Tränat säger du? Jaha, där ser man... :)