måndag, januari 17, 2011

Då börjar vi om igen då ...

... med ytterligare en måndag.

Idag avslutas bokstaven C, med ett par Cypress Hill-album.
Nostalgi.
Hits from the bong!

***
Dagens träningspass redan avklarat. Rygg.
Beach 2013, nu kör vi.

Slut på hallonsmaken i gymkiosken och de andra Gainomaxen smakar ju avföring, om man ska vara snäll.
Lyckligtvis har jag förutsett detta och bunkrat lite hemma. Men lagret börjar sina så smått.

Apropå träning; kamrat Järborg på jobbet skäms inte för att i tid och otid påpeka att han tar 120 i bänkpress.
I helgen, när Ljubomir Vranjes dök upp på redaktionen var Järborg genast där för att höra hur mycket vår gamle handbollshjälte bänkar.
"Jag tränar inte så, jag kör nästan aldrig bänk" löd svaret och min bicepsstinna kollega fick besviket aldrig berätta om sina 120 ... eller jo, just ja, det gjorde han ändå.
Haha.

***
Läste i Sthlm City denna morgon om Forums förläggare Karin Linge Nordh, som påstod sig dyka på folk som i bloggar skrev att de hade ambitionen att skriva bok.
Så, Karin, här kommer det;
jag vill skriva bok.

Nu väntar jag bara på mailet/samtalet.

***
120 kg är för övrigt rätt imponerande. Testa själva får ni se.

***
Dagens spel:
Atlético-Mallorca, Mallorca över 1,0 mål (pengarna tillbaka vid exakt 1), odds 1,93, bolag nordicbet

***
Och apropå böcker; Hans-Jörgen Nielsens "Fotbollsängeln" håller på att utkristallisera sig som en favorit. Fyra femtedelar avklarat och så länge inte slutet blir en kraschlandning så är det dags att göra plats för ännu en dansk författare på Topp100-listan. (Peter Hoeg och Sören Kierkegaard är naturligtvis redan där.)
Fremad Amagar!

***
"here is something you can't understand
how I could just kill a man"

Inga kommentarer: