torsdag, januari 31, 2008

Läggmatch i Ghana?

Sitter och bevittnar vänskapsmatchen mellan Tunisien och Angola. Inte sedan den nordiska 2-2-matchen har jag sett två lag vara så nöjda med ett resultat som tar båda lagen vidare i turneringen.
Tragikomik.

***
Barcelona-Villarreal om två timmar. Kan bli riktigt, riktigt roligt. Kommer att bli riktigt, riktigt roligt.

***
Såg ni Balotelli igår? Jag hoppas det. Herrejösses vilket genombrott. Men att börja jämföra med Pato baserat på EN match mot ett Juve med Belardi i mål... nja. Jag lugnar mig nog lite på den punkten.

Det är många spännande unga spelare på väg att blomma ut nu. Förutom Pato och Balotelli tänker jag bland annat på Diego Capel, Paloschi, Giovinco, Miguel Veloso, David Luiz, Anderson... Och Susaeta. Oj, vad jag gillar Susaeta. Och Teemu Pukki kanske?
Det finns visst någon kille i Barcelona också, med tröjnummer 27...

***
Nu har Tunisien och Angola "spelat" färdigt. Övertygande 0-0.

***
0-0 blev det ju också på El Madrigal mellan Villarreal och Barcelona förra veckan. Det var Barcas femte 0-0-match hittills den här säsongen! Anmärkningsvärt. Förra säsongen spelade Blaugrana bara en enda mållös match. (Precis som den här säsongen borta mot Osasuna.)

Men ikväll måste det bli mål på Camp Nou, allra senast på straffar efter eventuell förlängning. Tror inte det behövs mer än 90 + tillägg. Och jag tror att Barca gör fler än de gulklädda gästerna.

Inga kommentarer: