fredag, januari 04, 2008

Välkommen 2008

Fotbollsåret inleddes för min del med returmötet mellan Deportivo och Espanyol i Copa del Rey. Resultatet 1-1 efter 90 minuter innebar för mig drygt 2.000 kr på spelkontot och för Espanyol 15:e raka tävlingsmatchen utan förlust. Och sedan avgjorde Raúl Tamudo, framspelad Ivan De La Peña. Exakt vad jag förutspådde skulle hända när Valverde bytte in dessa båda herrar.

Espanyol kan (kanske, möjligen, eventuellt) bli bäst i stan den här säsongen.

***
Nyårsprofetior:
-Real Madrid vinner Primera Division (ja, jag vet, inte att sticka ut hakan direkt)
-Inter vinner Serie A (jaaa, jag veeet)
-Manchester United vinner Premier League
-Hammarby leder Allsvenskan under EM-uppehållet, före Elfsborg och Helsingborg
-Quirino leder skytteligan före Miran Burgic
-Italien vinner EM
-Sverige missar kvartsfinal efter tre oavgjorda gruppspelsmatcher
-Zlatan Ibrahimovic gör mål i landslaget
-Ronald Koeman tränar inte Valencia i augusti
-Henrik Larsson tränar Helsingborg i augusti
-Ronaldinho bor inte i Katalonien i augusti, utan i Milano eller London

Fyller eventuellt på med några till under närmaste dagarna. Nu ska jag sätta mig på träningscykeln och njuta av portugisisk ligafotboll.

Inga kommentarer: