söndag, januari 06, 2008

Dagens bästa

Sitter mitt i förarbetet till derbyt i Valencia, men måste bara få ge uttryck åt dagens roligaste transferrykte:
Steffen Iversen till Lazio. Enligt Gazzetta. Stort.
Lotito lovade supportrarna tre stora värvningar under januari. Så... då är det väl tre kvar då i så fall...

***
Snart Valencia-Levante, som sagt. Båda lagen saknar tongivande spelare, vilket känns tyngst för storebror Levante.
Tror Koemans killar vinner tämligen komfortabelt. Och Zigic gör mål för fjärde matchen i rad.

***
Lite senare:
Nähä. Valencia märkligt uddlöst, fantasilöst, håglöst.
Levante behövde knappt försvara sig, och när de behövde det så gjorde de det med bravur.
Joaquin så där läskigt svårstoppad på kanten, men inte gör han särskilt mycket nytta för laget trots det.
Nu väntar Atlético och Villarreal. Två raka bortamatcher i ligan mot två konkurrenter om CL-plats. Två förluster och jag tror att Koeman kan ringa adressändring igen.

Nu sitter jag och ser Zaragoza spela ut marängerna på Santiago Bernabeu.
Och bara för att jag skrev så skickade RvN in 1-0 till de Franco-vita. Robinho, (som förresten hotar att byta klubb om han inte får en rejäl löneförhöjning), gör en Ingessonare och skickar in bollen till en flygande holländare.
Nåja.

***
Apropå snikenhet (Robinho); Liverpool vägrade att gå med på lilla anrika Lutons vädjan om att få alla intäkter från lagens möte i FA-cupen. Luton svarade med att förvägra Liverpool segern. Skönt gjort. Luton var mitt första favoritlag i England. Jag var 5 eller 6 år och förtrollades framför Tipslördag. Konstgräset har visserligen gjort kärleken svår att bevara, men den har inte släppt helt.

***
Koeman. Vilket stolpskott av Soler.
Hoppas inte att Banega tar skada av klubbvalet. Han kan bli hur bra som helst. Till skillnad från till exempel den där Rafael van der Vaart, som alla tjatar om.

Inga kommentarer: