måndag, januari 28, 2008

Boomtown Rats

Avgå, Koeman!

***
Hade privilegiet att göra Espanyol-Betis igår. En av säsongens bästa matcher. Vilket tempo, vilken energi och vilket spel! För att inte tala om upplösningen.
Fick nyss reda på att jag får göra Betis även kommande helg, då hemma mot Deportivo (med Wilhelmsson på bänken?). Härligt. Hoppas att formen kan konserveras under veckan.

En vecka som för min del, som vanligt, går i cupens tecken.
Fiorentina-Lazio (skön debut, Bianchi) på onsdag.
Barcelona-Villarreal på torsdag. Då blir det åka av igen.

***
Jag ska dessutom fylla år. Oerhört olustigt. Åldersnojan stillades några år efter 20, men nu när jag allt hastigare dras in i snart-30-orkanen så mår jag allt sämre igen.
Jag vill inte.

***
Avgå, Koeman. Nu. Innan det är för sent.
Cupretur i veckan. Sedan jättedödaren Valladolid på bortaplan på söndag. (En match vi visar för övrigt, avspark kl 17.)
Avancemang i cupen och 1 poäng mot Llorente och gänget skulle kännas godkänt för holländaren. Utslagna och nollade mot nykomlingen, då måste till och med Soler börja fundera på om Koeman verkligen är rätt man för jobbet.

***
Djokovic. Jag sa det för två år sedan; "där har vi nästa världsetta". Han får ge sig till tåls ett tag till, men serben har redan börja rafsa och krafsa upp för Federers imponerande tron i jakten på kronan.

Inga kommentarer: