söndag, januari 13, 2008

Jag och Eidur

Kollega och vän Jägborn har hängt med Murcias Henok Goitom i veckan. Resultatet kunde ni se i studion inför kvällens spanska matcher i TV4 Plus. Roligt att Eidur Gudjohnsen nästan ordagrant sa samma sak om Goitom efter Barcelonamatchen som jag gjorde igår.
Jag gillar Gudjohnsen. Han är gravt underskattad i Barcelona just nu. Och han har lagt av med de där irriterande balanssvårigheterna som han led av efter flytten från London.

***
Ser Levante-Real just nu. 0-0 i paus. Real är verkligen bedrövligt. Hittills.

***
Gjorde Lazio-Genoa idag. Det finns en hel del att säga efter den matchen. Jag nöjer mig med att konstatera att Goran Pandevs patetiska filmning nog var det mest pinsamma jag har varit med om. Snubben har ett jätteläge att dunka in 2-2 bakom Rubinho, men tar det aktiva beslutet att VÄNTA IN en Genoaspelare och sedan låtsas bli vidrörd och därpå rasa ihop vid straffpunkten. Han borde ha blivit utvisad. Gult kort för filmning och ett till för patetik och dumhet.

Väntar fortfarande på Lotitos tre klasspelare... Marco Di Vaio på ingång. En klasspelare? Tja, kanske. Mer så än Tafatte Tare och Patetiska Pandev åtminstone.

Köp Isaksson nu, Lotito. Och Vagner Love. Två tillgängliga spelare och realistiska värvningar som skulle lyfta Lazio.

***
Snart avspark i Milano. Pato och Ronaldo. Ska bli spännande.

***
Landslaget i Costa Rica. Gäääsp...

*********
Senare. Snart halvvägs in i Milan-Napoli.
Pato. Herrejävlar. Hur högt kan han föra Milan i tabellen under våren? CL-plats?
Och Ronaldos frisyr är inte att leka med.
Maldini...
Helt plötsligt kommer man på sig själv med att sitta och smågilla Milan. Mot Napoli. Fullkomligt surrealistiskt.

För övrigt: Domizzis straff. En konstform. Såg ni Del Pieros igår? Minut 92. Enkel bredsida, nästan mitt i mål. Så fruktansvärt jävla elegant. Så rasande vackert.

Inga kommentarer: