fredag, december 14, 2007

Tillbaka från västkusten

Var nere i Ljungskile i förrgår och tittade till träningsveckan de anordnat där. Jon Lundblad såg piggast ut i träningsmatchen. Amerikanske anfallaren Etchu Tabe hade enligt rapporter varit sevärd under tisdagen. På onsdagen såg han mest fladdrig och osäker ut. Men han var en väldigt trevlig kille. Och han hade sin agent med sig. Såklart. En amerikansk kvinna som gick omkring och delade ut visitkort och talade sig varm för sin adept. Hon propsade naturligtvis också på att godkänna mina frågor till Tabe innan jag och foto-Magnus körde upp mikrofon och kamera i ansiktet på honom. Oslagbart.

Daniel Åkervall skrev på under tisdagen. Lundblad har fått ett kontraktsförslag. Ingenting oväntat. Tror Dennis Boskailo också lirar i grönt 2008. Vidare fanns där en brasiliansk innermittfältare som tilldrog sig viss uppmärksamhet.

Vi hängde med de portugisiska bröderna Claudio och Dani Lourenco. Roliga killar, men tydligen inte tillräckligt bra för att imponera på tränare David Wilson.

Apropå portugiser: igår kom två stycken till Stockholm. Hammarby vill (?) värva unge backen Antonio Valente och en för mig ännu okänd målvakt. Hammarby själva blånekar till detta. Men de kom till stan igår iaf, de båda sydeuropeerna. Kanske ska de bara visas runt på Södermalm? Det är ju en trivsam stadsdel, enligt vissa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tabe skrev på under heögen så du kommer få fler chanser att intervjua killen.

Anonym sa...

Ja, lite märkligt efter vad jag hann se. Men det finns väl en anledning till att Wilson är allsvensk tränare och inte jag...