tisdag, december 04, 2007

Pippo & Co.

Det är få ... (nej, vi tar om det). Det är INGEN fotbollsspelare jag tycker mindre om än Filippo Inzaghi. Nu har han gjort flest mål i Europacupspel. Jag unnar honom inte det. Hittills ikväll har han gnällt på linjedomaren efter att ha varit tre meter offside, klumpigt försökt filma till sig en straff, slängt sig fram på en omöjlig boll istället för att släppa den till en framrusande Ambrosini, som annars bara hade kunnat stöta bollen i mål. Inzaghi är i min vokabulär snudd på ett skällsord.

***
Ibland ... (nej, vi tar om det). OFTA undrar jag vad Viasat sysslar med. Kan de verkligen vara så omedvetna om sin gång på gång uppenbara ignorans? Inför avspark i kvällens båda CL-matcher hette det att "Shakthar kommer naturligtvis pulvrisera Benfica". Jaha? För att Benfica inte kan gå vidare från gruppen? Eller för att det är ett så mycket sämre lag än Shakthar? Eller för att bortatröjorna är så brutalt fula (vilket de verkligen är)? Jag vet inte. Men sedan dunkade Cardozo in ett par bollar och så fick de sitta där och skämmas igen. Om de nu gör det. Tillåt mig tvivla. Inzaghi var ordet.

Inga kommentarer: