onsdag, december 05, 2007

Internazionale gör skäl för sitt namn

Just nu pågår matchen i Milano, men eftersom vi sänder ishockey så blir det eftersändning av fotbollen. Jag vill inte veta vad som hänt när jag väl går in och sätter mig i båset, så nu sitter jag här på redaktionen med monstervolym i mina hörlurar och blundar för omvärlden.
Som tidsfördriv har jag roat mig med att plocka ihop de båda lagens tänkbara startelvor om de skulle vara tvungna att ställa upp med högst en representant per nation.

I Inters trupp finns spelare från 14 länder. Jag knepar och knåpar ihop följande 3-5-2-startelva:

Júlio César (Brasilien)

Ivan Córdoba (Colombia)
Christian Chivu (Rumänien)
Marco Materazzi (Italien)

Estaban Cambiasso (Argentina)
Dejan Stankovic (Serbien)
Luis Jimenez (Chile)
Olivier Dacourt (Frankrike)
Figo (Portugal)

Zlatan Ibrahimovic (Sverige)
David Suazo (Honduras)

Avbytare: Francesco Toldo (Ita), Maicon (Bra), Ivan Fatic (Montenegro) Nelson Rivas (Col), Patrick Vieira (Fra), Pele (Por), Atilla Filkor (Ungern), Hernan Crespo (Arg), Goran Slavkovski (Sve)


Lazio har 11 nationaliteter i truppen, varför valfriheten begränsas något, men det blir ändå en tämligen slagkraftig 4-3-3-uppställning:

Nestor Muslera (Uruguay)

Valon Behrami (Schweiz)
Emilson Cribari (Brasilien)
Sebastiano Siviglia (Italien)
Aleksandar Kolarov (Serbien)

Gaby Mudingayi (Belgien)
Cristian Ledesma (Argentina)
Mourad Meghni (Frankrike)

Ayodele Makinwa (Nigeria)
Igli Tare (Albanien)
Goran Pandev (Makedonien)

Avbytare: Modibo Diakité (Fra), Lionel Scaloni (Arg), Stefano Mauri (Ita)

Man har som bekant inte roligare än man gör sig ...

Inga kommentarer: