lördag, april 25, 2009

Mörkrädd

Sitter här i väntan på att solen ska kika in på min balkong och går igenom dagens spel. Helger är bara jobbiga. Splittrat fokus. För många matcher.
Hur som helst. TV:n står på i bakgrunden. "Are you smarter than a fifth grader?" En kvinna har arbetat sig upp till 300.000 dollar och har nu chansen på 500.000. Bara en fråga kvar. Vilken kontinent är även ett land? Hon tvekar. Hon säger att hon vet att Nordamerika är det, men lutar mest åt att alla kontinenter är länder. Hon räknar upp Europa, Asien och Afrika. Och Antarktis. Och till slut även Australien. Mjo, det är nog så att alla är länder, funderar hon. Till slut bestämmer hon sig för att stanna på 300.000. Hon verkar inte ens skamsen när programledaren säger att Australien var rätt svar. Hon åker därifrån med 300.000 dollar.
Jag blir bara skitlack av sådana där program. Att ta dit puckon och ge dem en massa pengar för att de är just det, puckon. Jag blir bara arg. Jeopardy borde vara den lägre gränsen vad gäller krav på kunskapsnivå i dylika lekar.

***
Syrianska sjönk förresten från 2,35 till 1,90 när TFF presenterade truppen till dagens match. Spelvärdet fanns, men nu är jag inte så sugen längre. Däremot är jag lite sugen på att ta mig till Södertälje och titta, har inte sett Syrianska än. Men, men, det hinns inte med.

***
Tuff TV-tid ikväll. Inte många väljer Málaga-Deportivo när Sverige spelar ishockey i någon b-turnering i en annan kanal. Men Fiorentina-Roma ska väl kunna slås åtminstone ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

lugnt fotboll i stället för en hockey match ;P

RD sa...

Tack för det!
Vi hörs snart!

Har du sett någon lineup för ikväll? Rykten säger att Werder Bremen har ytterligare skade problem...

amanda sa...

när drar du igång bloggandet här igen?? :P

och när kommer du tillbaka med spelbloggen? :P