torsdag, april 16, 2009

Hemmabojkott?

Jag var på Stadion igår. Såg Dif-Gefle. Och jag är lycklig.
Lycklig över att få ha varit på plats vid en sådan historisk händelse. För inte kan det väl någonsin ha spelats en sämre elitmatch i Sverige? Föga troligt.

Jag tyckte som de flesta andra att Hammarbys och AIK:s bortabojkott i fjol var beklaglig, men förståelig och ... ja, helt enkelt rätt.
Men kan någon förklara för mig varför Djurgården nu kör med hemmabojkott. Ungefär en kvart in i matchen igår väntade jag fortfarande på klacken, lite spänd på vad som skulle komma. En tyst markering i matchinledningen för att sedan svämma in över läktaren och dra igång ordentligt, just för att illustrera skillnaden med och utan klack? Sånt görs i Italien ibland, till exempel. Men nej, inget hände. Till sist var jag tvungen att inse att det hundratalet som stod där och knappt överröstade de ditresta Brynässupportrarna VAR klacken.
Sätter 0-6 sådana omedelbara spår?

6-0 satte iaf väldigt väntade spår. På Rambergsvallen. 5,80 på den 1:an. Bara att tacka och ta emot.
Och när sedan Philip Haglund visade vad jag tjatat om i ett par år nu, nämligen att hans inkast är vassare än Rasmus Elms dito, så var det bara att räkna in det bjudoddset också. 5,20. Herrejösses.
Finns inga spelbara odds under 2,00 i Allsvenskan.

***
Minimöte inför Superettan idag. Större satsning på sändningarna i TV4 Sport i år. Mer tid för prat inför och efter. Kommer bli bra.
Peking-Giffarna på måndag. En bortaseger där och krisstämplarna börjar redan plockas fram i Norrköping?
Att tålamod är en dygd, det är ett ordstäv som många fotbollssupportrar inte vill kännas vid.

Inga kommentarer: