onsdag, april 02, 2008

Allbäck kommer hem i sommar...

Presskonferens i Göteborg ikväll. Marcus Allbäck kommer att presenteras som ÖIS-spelare.
Det är stort. Det är Fagerberg-pengarna (antar jag) som möjliggör Konungens Återkomst. Och det är, som sagt, stort.
Personligen hade jag föredragit att se vår nästa världstjärna istället för en som aldrig riktigt blev det i Superettan i höst, men rent publikt och intressemässigt är det självklart ett steg upp.
Allbäck i ÖIS i höst. ÖIS i Allsvenskan 2009?
Och Häcken går upp och Gais stannar kvar och så var det slagsida Göteborg igen...

Nu ska jag åka hem och titta på Champions League. Och hoppas på något liknande som detta:
http://www.youtube.com/watch?v=Mr7WyqIrx_4

Förresten så tjatade jag på redaktörerna här att få åka med de supporterbussar (ja, pluralis) som för en tid sedan åkte till Köpenhamn för att gå på FCK-Horsens och försöka locka hem Allbäck.
Det hade varit grymma bilder att ha nu...
Ja, jag är nog lite bitter för att jag inte fick åka...

Inga kommentarer: