måndag, mars 31, 2008

Spontant efter den allsvenska premiären

Har tippat Helsingborg långt upp i tabellen. Ser ingen anledning att ändra mig efter 3-0 borta mot en nykomling. De matcherna brukar vara svåra. Dock inte i år tydligen. Dif FF lärde sig läxan efter torsken mot BP förra säsongen och vann borta mot Peking. Egentligen det enda resultat jag personligen höjer lite på ögonbrynen åt. Nog för att Djurgården är ett topplag i år, men jag tror samtidigt att IFK Norrköping kommer att knäppa många på näsan, särskilt hemma och i alla fall om man slipper skador på nyckelspelare. Hälsenorna är ju inte i prima skick på mittfältet...

AIK-Kalmar 0-0. Óbolo största målsumparen och Örlund visar landslagsklass igen. Eller, ja... han var bra i söndags i alla fall.

Leinar segerskytt för Hammarby på Starke Arvid. Och jag som påstått i Leinar borde spela i ett bättre lag.
Har annars tippat Bajen som serieledare under EM-uppehållet. (Se nedan.) Med Shaaban kommer man hålla långt in på hösten också, men inte ända fram.

Tre av mina fyra (ja, det går knappast att ha färre i den här serien) guldaspiranter spelade oavgjort i premiären. Förutom Helsingborg är de Elfsborg, MFF och Göteborg. Varning även för blåränder och rödklädda smålänningar.
Ja, jösses vilket getingbo det är...

Oerhört viktig seger för ÖSK mot TFF. De tre poängen kan rädda ÖSK från de tre bottenplaceringarna. LSK lär hamna där trots allt, även om jag tror att många undervärderar dem. Giffarna har en tuff säsong framför sig också, liksom TFF. Och Gefle?
Ja, jösses vilket getingbo det är...

***
Helgens höjdpunkt:
Betis vändning hemma mot Barcelona. Jag stod upp i mitt lilla bås och gastade. Mäktigt.
Tänk, tänk, tänk om Villarreal går och vinner. Vore roligt. Tycker jag.

***
Imorgon är det visst Champions League igen. Det blir en helengelsk final. Man Utd slår ut Roma och tar sedan en promenadseger mot vem det nu blir av Schalke NullVier och Barcelona.
Men för min del får det gärna bli en italiensk-tysk semi på den halvan.
CFC ska ju bara gå vidare, men kan man torska mot Barnsley så...
Tror på Liverpool mot Gunners, men kan man torska mot Barnsley så...

Inga kommentarer: