måndag, mars 03, 2008

Vrålapor och undermåliga (?) tränare

Nog för att jag själv drog till med ett mitt livs längsta hussfeltska "mååååååååål"-vrål när Osvaldo, likt ärkeängeln Gabriel, störtade mot första stolpen och vräkte in 3-2 för sitt Viola borta mot ärkeantagonisten Juve i 93:e minuten, men det var ändå ingenting mot den här reaktionen:
http://www.videoviola.it/news.asp?idnew=282

***
Hade tänkt ösa ett par skopor dynga över två tränare jag för tillfället har lite svårt för. Ronald Koeman och Claudio Ranieri.
Men så nås jag av beskedet att en annan har fått sparken. Regginas Uliviera. (Som bara några timmar tidigare uttalat sig offentligt och sagt sig vara nöjd med helgens oavgjorda resultat mot Palermo. Ouch!)
Och att en annan sagt upp sig under dagen. Zaragozas Irureta. Detta efter gårdagens förlust mot tokjumbon Levante. Således dags för Zaragozas tredje tränare för i år. Nej, inte för säsongen. För i år. 2008. Rena rama Real Madrid.
Visst, jag var lite fundersam gällande Zaragoza inför säsongen; skulle man verkligen lyckas etablera sig som utmanare till de stora? Ryggraden Milito försvann till Katalonien. Det kändes tveksamt. Men jag trodde ändå att en stabil mittenplacering skulle nås utan större besvär. Just nu ligger RZ precis ovanför strecket. Med samma poäng som Recreativo närmast under. (På tal om Recre så känns det skönt att Carlos Martins börjar infria mina höstlöften om läckra långskott och frisparkar.)
Gör Zaragoza på lördag. Mot ett högt och fritt likt heliumballonger svävande Atlético. Längtar redan...

***
Koeman och Ranieri var det, ja. Äsch. Tar det nästa gång. Jag är förmodligen lika övertygad om deras inkompetens då.

***
Igår fyllde Harry Redknapp år. Och Kevin Kuranyi. Idag fyller Zico år. Bara så ni vet.

***
Upptäckte förra veckan att Peter Crouch, Dimitar Berbatov och jag har någonting gemensamt. Olustigt. Har svårt för Crouch. Berbatov gillade jag i Bundesliga, men har svårt för honom nu när han gör mål mot fel lag.

***
Spontan fundering: Vad hände med Kevin Boateng? Satt på ett hotellrum i ett regnigt Berlin i somras och läste om övergången. Trodde han skulle bli grym den här säsongen.

Inga kommentarer: