måndag, mars 16, 2009

Wishlist

Pearl Jam har spottat ur sig en grym låt som heter Wishlist. Det här inlägget handlar inte alls om den. Det handlar däremot om blivande (?) presidenten i Real Madrid. Florentino Pérez har klätt världsstjärnor i vitt tidigare. Blir han vald i sommar har han nu placerat dessa sju spelare plus en tränare på önskelistan:
Cristiano Ronaldo (Man United)
Kaká (Milan)
Steven Gerrard (Liverpool)
Xabi Alonso (Liverpool)
Fernando Torres (Liverpool)
David Villa (Valencia)
David Silva (Valencia)
Tränare: Carlo Ancelotti (Milan)

Tjavars. Visst. Men hur ska han få plats med folk?
Real-redaktören på Svenskafans, kollega Kviborg, har också plockat ut en önskelista till los blancos i sommar:
Vicente (Valencia)
Franck Ribery (Bayern)
Yoann Gourcuff (Bordeaux)
Maxwell (Inter)
Fabiano Santacroce (Napoli)
Karim Benzema (Lyon)
Micah Richards (Man City)
Tränare: Juande Ramos (Real Madrid)

Jag vill såklart inte vara sämre. Om jag ställde upp i presidentvalet i sommar skulle jag fiska röster med dessa namn:
David Luiz (Benfica) 21-årig mittback som inte riktigt utvecklats som jag trodde, men här finns potential. David Luiz bredvid Pepe ... mums.
Sebastian Giovinco (Juventus) Atommyran skojar med allt och alla nu, precis så där som man väntat på att han ska börja göra.
Lionel Messi (Barcelona) Ja, jag vet, en omöjlighet. Men ändå. Jag slänger in världens bästa spelare på listan.
Emile Heskey (Aston Villa) Ja, jag vet, helt crazy. Men vad fan. Killen är ju faktiskt hur bra som helst. Det är bara det att ingen vet om det. Bara Pontus Kåmark.
Aaron Lennon (Tottenham) Är det någon dimension som Real ibland saknar så är det ett fartfyllt kantspel. Välkommen, Aaron.
Esteban Granero (Getafe) Ansågs inte hålla måttet på Reals mittfält inför den här säsongen. Men det finns få skönare lirare än den här snubben. Viva polisongen!
Yuri Zhirkov (CSKA Moskva) Minns ni hur han sprang i somras? Han kan börja med att jaga Heinze från träningsanläggningen ...
Tränare: Fabio Capello (England) Jag menar, kom igen. Två gånger har han gått till klubben, två gånger har han vunnit ligan och två gånger har han ersatts för att Real inte slog tillräckligt många tunnlar eller något lika märkligt. Det är väl ändå inte Hammarby vi talar om här. Ge karln jobbet och låt'an behålla't!

1 kommentar:

Anonym sa...

In me Atommyran ;P rena rama lekstugan när han är på plan :P underbart å se haha.