torsdag, januari 22, 2009

Speldjävulen ...

... har slagit klorna i mig. Igen. Känns bra. Tryggt och roligt.

Nåja. Ishockey är verkligen inte min kopp té, men jag känner lite för bortaoddsen ikväll. Såg Frölunda-SSK tidigare i veckan och det kunde lika gärna ha slutat 1-3 som 3-1. Just det får mig att gå emot båda lagen ikväll. Dif har spelat upp sig på sistone och 3,50 känns värt en liten slant. (Men visst, Frölunda är berättigade favoriter på förhand, inget snack om den saken.) Modo är i samma läge som Dif, här måste poäng plockas. Skellefteå verkar ha det lite motigt för stunden och 2,80 på Modo, som ju visat att man kan om man bara vill/orkar bry sig, känns OK. Och så Rögle då. Mot seriens sämsta lag. Och efter att ha sett SSK bränna friläge på friläge på friläge mot Frölunda senast så... 2,70. Lite snålt kanske. Bandyklubben är inte direkt något att hålla i handen när det blåser på bortaplan, men vad fan. Vi kör. Trixie.

För övrigt noteras en övertro på svenska landslag hos diverse vadslagningsfirmor. Igår satte jag att Sve skulle vinna med mindre än 24 bollar mot Kuwait till 1,90. 24?! Hur tänkte dem? Nog för att Sverige KAN vinna så stort, men inte i en hyfsat betydelselös match mellan möten med Spanien och Kroatien. Och idag spelade jag på Vitryssland hcp +14,5 till 2,00. Inte fan går Sverige in och tokkör dagen efter Ryssland och inför en semifinal. Galen oddssättning. Man tackar.

***
Mèxes vs Ibra igår. Undrar vad de sa till varandra i väntan på den där hörnan bara ett par minuter efter att fransmannen tokkapat Ibra. Mikrofoner på spelarna, det skulle vara intressant.
Fast, nej. Så vill jag egentligen inte alls ha det. Fotboll är inte ishockey.
Vilodag idag. Ska in till redaktionen och sortera papper. Jag har verkligen ingenting bättre för mig.
Senare ikväll väntar samkväm med hitrest kamrat från Gbg. Se upp.

Inga kommentarer: