tisdag, januari 20, 2009

Nu jävlar!

Bloggen har vilat ett bra tag nu. Inte för att ni bryr er, jag bara konstaterar fakta. Men. Nu tänkte jag försöka igen. Upplivad av Viktor Elms mål borta mot skräpgänget Feyenoord i afton. Jämförde Feyenoord med Trelleborg i ett samtal på redaktionen för ett par dagar sedan. Ber alla TFF-supportrar om ursäkt för det. TFF är bättre än Feyenoord sex dagar i veckan. (Den sjunde har Makaay vaknat på rätt sida och då blir det oavgjort.) Men annars håller jag fanimig Thylle högre än Gio för tillfället. Säkert bättre på gitarr också.

Har kommit igång med spelandet på sistone också.
Idag är hcp-spel på Heerenveen, Oxford, Doncaster och Man Utd på väg in. Frölunda har redan gjort sitt. Bara VIK som svek. Eller om det var jag som svek. Egentligen helt mot mina principer att gå på ishockeyodds under 1.50. Nåja.

Eurosport lämnade plats i mitt TV-utbud för TV4 Sport och det gråter jag verkligen inte över. Förutom veckor som denna. Australian Open. Jag vill ju se. Finns nästan inget mysigare än att fixa en rejäla ostbrickor och vaka framför tennis hela nätterna i ett par veckor.

***
(5 minuter senare.)
Jaha, där dog glädjen igen. Någon jävla Brown reducerar för Forest Green i 89:e. Skit också.
Då kan lika gärna Derby göra 3-2 också. Heja!

2 kommentarer:

Martin sa...

Du kan ju själv välja vilken av fem banor från Australian Open du vill kolla på via Eurosport Player (http://player.eurosport.se). En månad kostar 49 spänn, då får du ju vanliga kanalen och tvåan också, och den summan får man väl knappt en allsvensk ishockeymatch för på nätet annars? Dessutom ligger matcherna kvar i ett arkiv en vecka om du skulle vara för trött för att vaka någon natt. Visst saknar du väl bowls lite också? Hoppas läget är bra!

Jarelind sa...

Betala? Nej, nu går skam på torra land!
Haha, fast bowls skulle jag iofs gladeligen betala för. Vilken underbar sport. Försöker enträget övertyga TV4 att köpa in rättigheterna.