lördag, maj 24, 2008

Ytterst graverande:

http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=238794
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=238789

Man blir en aning indignerad när man får det så där svart på vitt. Inställningen till ibland (ofta) det enda vi har att skryta med i inhemsk fotboll. (Ja, vi har Larsson också.)
Tycker inte att SvFF rent begreppsligt har någon skyldighet att rådfråga supporterleden. Men jag anser att man skjuter sig själv rätt rejält i foten om man inte gör det.

Personligen anser jag att idén var värd att testas. Det hade kunnat bli bra. I den bästa av världar. Men det publikunderlaget finns tydligen inte i Sverige.
Tyvärr bryr sig folk inte om cupen. Det är sorgligt och för mig oförklarligt, men likväl ett faktum.

Jag skulle ha varit där i Gefle och kommenterat matcherna, men en släng av lunginflammation ställde till det. Fick se ett par av matcherna på en liten hyr-TV från min sjukhussäng istället. Och något party var det ju inte. Däremot roligt att konstatera att jag fick rätt i mina utfärdade varningar för Sirius och Landskrona. Folk fnös på redaktionen. De inbillar sig fortfarande att alla lag i Superettan är skit, bara för att de inte har koll på Gerndt, Pekalski, Fejzullahu (ja, jag fortsätter tjata) och gänget.

Åh. Tänk om Fagerberg stannat. Fagerberg och Allbäck efter EM. Då hade Öis vunnit SM-guld. Typ.

Inga kommentarer: